Wiadomości z rynku

poniedziałek
11 listopada 2024

Wywrotki Bergmann 3012 w akcji

Maszyny budowlane. Wozidło przegubowe
21.08.2009 00:00:00
Na polskim rynku zadebiutowała wywrotka 3012 marki Bergmann. To przegubowe wozidło o masie użytkowej 12 ton. Bergmann 3012 jest wywrotką oferowaną w dwóch wariantach: w wersji tylnozsypowej oraz z wysypem trójstronnym. W pierwszym przypadku objętość skrzyni ładunkowej wynosi 8,5 m sześc. w drugim jest o 0,5 m sześc. większa. Nisko umieszczone krawędzie górne skrzyni sprawiają, że załadunku można dokonywać nawet przy wykorzystaniu stosunkowo niewielkich ładowarek kompaktowych. Maszyny budowlane napędzane są silnikami firmy Deutz o mocy 160 koni.
Firma Bergmann jest niemieckim producentem mającym swą fabrykę w miejscowości Meppen. Od prawie pół wieku konstruuje i wytwarza pojazdy stosowane w budownictwie, m.in. tzw. dumpery budowlane, w wersji mikro oraz mini. Bergmann 3012 jest wywrotką oferowaną w dwóch wariantach: w wersji tylnozsypowej oraz z wysypem trójstronnym. W pierwszym przypadku objętość skrzyni ładunkowej wynosi 8,5 m sześc. w drugim jest o 0,5 m sześc. większa. Nisko umieszczone krawędzie górne skrzyni sprawiają, że załadunku można dokonywać nawet przy wykorzystaniu stosunkowo niewielkich ładowarek kompaktowych. Na zewnątrz zwracają uwagę masywne zderzaki, w których ulokowano gniazda świateł. Zabezpieczono je siatką chroniącą przed ewentualnymi uszkodzeniami na placu budowy.
W konstrukcji maszyny zastosowano przegub, co zmniejsza średnicę zawracania. Bergmann 3012 nadaje się zatem do pracy w wąskich korytarzach roboczych, np. przy budowie tuneli. Maszyna porusza się na czterech równej wielkości kołach. Do napędu służy jednostka wysokoprężna Deutz o mocy 160 KM. To silnik stosowany w maszynach budowlanych różnego typu. Napęd przenoszony jest na cztery koła za pośrednictwem przekładni ZF. Prędkość maksymalna wynosi 45 km/h. Silnik umieszczono centralnie, dostęp do niego jest łatwy, po uniesieniu pokrywy tuż za kabiną operatora. To ułatwia wykonywanie czynności serwisowych i naprawczych. Równie prosty jest dostęp do kluczowych elementów układu elektrycznego.
Do jednoosobowej kabiny prowadzą trzy stopnie. Kierownica znajduje się pośrodku. Stanowisko pracy operatora jest obracane o 180 st., co ułatwia kierowanie pojazdem wówczas, gdy nawrót nie jest możliwy. Fotel zaopatrzono w amortyzatory. Kabina posiada specjalny układ wentylacyjny pozwalający na skuteczne filtrowanie powietrza (filtr cząstek stałych) również w miejscach o szczególnie dużym zapyleniu. Opcjonalnie oferowana jest klimatyzacja. Zwraca uwagę szerokie pole obserwacji z kabiny. To zasługa m.in. nisko umieszczonej dolnej krawędzi szyby czołowej, jak również dużych lusterek zewnętrznych ulokowanych na ramionach zamontowanych w dachu pojazdu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.