Wiadomości z rynku

czwartek
26 grudnia 2024

Zmodernizowane F-LINE oraz F-MAX

Ford Trucks z nową generacją produktów na targach IAA 2024
3 października 2024

Fot. Ford Trucks

 
Ford Trucks zaprezentował podczas targów IAA Transportation w Hanowerze swoje osiągnięcia i postępy w rozwiązaniach dla bezemisyjnego transportu oraz w systemach łączności, przedstawiając m.in. nową serię pojazdów F-LINE oraz flagowy model marki F-MAX.

Firma pochwaliła się kolejną generacją inteligentnych i wydajnych rozwiązań technologicznych, a także produktami, za którymi stoi silne własne zaplecze badawczo-rozwojowe.

Atrakcje na „F”

Goście mogli zobaczyć nową serię pojazdów F-LINE, która obejmuje trzy segmenty: drogowy, budowlany oraz ciągników siodłowych dla transportu regionalnego. Seria ta ma zapewniać użytkownikom wydajność i maksymalny czas pracy, m.in. dzięki technologii pojazdów połączonych i zaawansowanym funkcjom bezpieczeństwa.
Zainteresowaniem cieszył się ulepszony model F-MAX, wyposażony w nowy silnik Ecotorq Gen2 i z poprawioną aerodynamiką. Silnik wyposażony w nowe technologie we flagowym pojeździe F-MAX oferuje jeszcze większe bezpieczeństwo, komfort i oszczędność paliwa. Nowy model wprowadza również po raz pierwszy system kamer w lusterkach.

Atrakcją była także limitowana edycja pojazdu F-MAX Select oraz niestandardowa, ekskluzywnie wykończona wersja F-MAX z pakietem Luxury.
Ponadto ogłoszono, że zaprezentowana w pełni elektryczna ciężarówka podczas International Motor Show w 2022 roku, została skrupulatnie przetestowana przez inżynierów firmy i w 2025 roku trafi na drogi.

Postępy z silnikiem wodorowym

Ford Trucks, zgodnie z obraną strategią dążenia do bezemisyjnego transportu przyszłości, przyspieszył prace badawczo-rozwojowe, przenosząc badania nad technologiami paliw alternatywnych na nowy poziom. W ramach kontynuacji badań nad silnikami zasilanymi wodorem, które rozpoczęły się w ubiegłym roku od testów jednocylindrowego silnika, firma osiągnęła istotny postęp: pierwszy zapłon wodorowego silnika H2-Ecotorq, będącego jej własnym projektem. Po pomyślnych wynikach wstępnych testów, zespoły inżynierów kontynuują prace nad optymalizacją systemu i dalszym rozwojem tej innowacyjnej technologii.
To rozwiązanie stanowi znaczący krok dla Ford Trucks w rozszerzaniu oferty produktów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Tym samym firma może pochwalić się kluczowym punktem zwrotnym w realizacji swojego celu, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji w ciężkich pojazdach użytkowych do 2040 roku.

W ramach inicjatywy „Generation F”, Ford Trucks realizuje transformację, która obejmuje zeroemisyjne, połączone i autonomiczne technologie, z zamiarem osiągnięcia w pełni bezemisyjnego portfolio produktów do 2040 roku. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.