Wiadomości z rynku

czwartek
26 grudnia 2024

MAN przygotowuje seryjną produkcję eTrucka

Nabywcy złożyli już ponad 500 zamówień na elektrycznego lwa długodystansowego
17 sierpnia 2023

Fot. MAN

 
MAN Truck & Bus rozpocznie seryjną produkcję nowego elektrycznego samochodu ciężarowego w swoim zakładzie w Monachium w 2024 roku.
Firma przeszkoliła już 2.600 pracowników w zakresie bezpiecznego obchodzenia się z technologią wysokiego napięcia i nowymi komponentami elektrycznymi w ciągu ponad 17.000 godzin szkoleniowych w Centrum eMobility, stworzonym specjalnie do tego celu.

Pierwsze dostawy w przyszłym roku

Oczekuje się, że pierwsze seryjne ciężarówki z napędem elektrycznym trafią do klientów już w pierwszej połowie 2024 roku. Już przed oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży, zgromadzono ponad 500 zamówień na elektrycznego lwa długodystansowego.
Aby zapewnić płynne uruchomienie produkcji nowych elektrycznych samochodów ciężarowych, firma MAN opracowała z eMobility Center zupełnie nową koncepcję przygotowania produkcji. Przyszłościowy model obejmuje nie tylko nową elektryczną ciężarówkę, ale także pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi – ponieważ oba rodzaje napędu będą produkowane na tej samej linii produkcyjnej.
– Aby transformacja z silnika spalinowego na elektryczny samochód ciężarowy powiodła się w sposób zrównoważony w dużych ilościach przemysłowych, musimy również przemyśleć produkcję – mówi Michael Kobriger, członek zarządu ds. produkcji w MAN Truck & Bus. – W szczególności faza, w której nasi klienci już żądają elektrycznych samochodów ciężarowych w większych ilościach, ale nadal potrzebują pojazdów z silnikiem Diesla do pewnych tras.
W innowacyjnym warsztacie laboratoryjnym w Centrum eMobility opracowywane są procesy niezbędne do przyszłej produkcji seryjnej bezpośrednio podczas produkcji pierwszych pojazdów prototypowych, a jednocześnie pracownicy są już przeszkoleni i wykwalifikowani w zakresie korzystania z nowych technologii. I odwrotnie, mogą wnieść swój know-how z praktycznego doświadczenia produkcyjnego do wydajnego i ergonomicznego projektowania produkcji na wczesnym etapie.
Jednocześnie wymagania dotyczące późniejszej produkcji seryjnej są od samego początku uwzględniane przy opracowywaniu pojazdu. W ten sposób w Centrum eMobility powstało już około 30 prototypów nowego eTrucka, a w tym roku pojawi się 26 kolejnych. Są one wykorzystywane przez inżynierów testowych podczas najcięższych jazd testowych w lodzie, śniegu i palącym upale, aby przybliżyć eTrucka do produkcji seryjnej.

Zalety produkcji mieszanej

Od ciężarówki z napędem konwencjonalnym pojazd elektryczny różni się całkowicie odmiennymi komponentami, takimi jak akumulator elektryczny i silnik, a także komponentami i okablowaniem wysokiego napięcia. To sprawia, że ​​wspólna produkcja pojazdów konwencjonalnych i akumulatorowych na jednej linii produkcyjnej jest dość skomplikowana. Zmienna instalacja akumulatorów i silnika elektrycznego z jednej strony lub układu napędowego silnika spalinowego z drugiej będzie w przyszłości możliwa dzięki modułowym komponentom, które mogą być stosowane w jednolity sposób, zwłaszcza w podwoziu i okablowaniu. Zaletą tej mieszanej produkcji jest to, że odpowiedni udział pojazdów elektrycznych i ciężarówek z silnikiem Diesla w całkowitej produkcji można elastycznie dostosowywać do aktualnego rozwoju rynku. (z)

Fot. MAN

Fot. MAN

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.