Wiadomości z rynku

czwartek
26 grudnia 2024

Chłodzenie bez przepłacania

Regenerowane sprężarki, klimatyzacje elektryczne
24.07.2015 00:00:00
W dzisiejszych czasach mało kto wyobraża sobie jazdę autem bez sprawnej klimatyzacji. Jej poprawne działanie zależne jest od kompresora, który uważany jest za serce układu.
Kompresor tłoczy czynnik chłodniczy w postaci gazowej w układzie klimatyzacji. Dzięki temu możliwe są procesy termodynamiczne, jakie zachodzą w skraplaczu oraz parowniku, dzięki którym "odbierane" jest ciepło z wnętrza pojazdu i wyprowadzane na zewnątrz. Sprężarka ze względu na warunki pracy podlega stałym przeciążeniom i narażona jest na liczne usterki. Przeciążenie kompresora może nastąpić wskutek niesprawnego zaworu rozprężnego (lub dyszy dławiącej), osuszacza, niesprawnych wentylatorów, skraplacza czy parownika. Dlatego podczas eksploatacji często dochodzi do awarii sprężarek. Ponieważ współczesne kompresory klimatyzacji stosowane w pojazdach są dość skomplikowane, ich naprawą powinni zajmować się specjaliści posiadający zarówno odpowiednią wiedzę, jak i należyte zaplecze techniczne oraz wyposażenie.
Skorzystaj z regenerowanych
Wychodząc z tego założenia, Inter Cars SA stara się zapewnić swoim klientom jak największą i najszybszą dostępność gotowych do montażu sprężarek klimatyzacji. Oferta jest bogata, ponieważ na rynku od wielu lat istnieją wyspecjalizowane w tym zakresie firmy zajmujące się zarówno produkcją nowych, jak i profesjonalną regeneracją wymontowanych kompresorów klimatyzacji i to od klienta zależy, który produkt wybierze. Inter Cars wprowadził do swojej oferty kompresory regenerowane Denso Genuine Repaired oraz Thermotec Reman.
Denso Genuine Repaired
Są to kompresory regenerowane w autoryzowanym serwisie Denso. Jest to o tyle ważne, że gwarancją jakości jest zaawansowany proces technologiczny, całkowicie zgodny z zaleceniami tego producenta. Do naprawy używane są tylko i wyłącznie oryginalne zestawy naprawcze i części Denso, niedostępne w ogólnej sprzedaży. Każdy egzemplarz po naprawie przechodzi test szczelności i wydajności na urządzeniu firmy Hartridge. Dzięki temu kompresory po regeneracji zgodnie z technologią Denso są tożsame jakościowo i funkcjonalnie z produktami nowymi, a klient otrzymuje produkt tańszy od nowego z dokładnie taką samą gwarancją.
Thermotec Reman
Asortyment tej linii produktowej stanowią profesjonalnie zregenerowane kompresory, przy użyciu specjalistycznego sprzętu, wysokiej jakości części zamiennych oraz uszczelnień. Proces regeneracji rozpoczyna się od umycia wymontowanej części z wykorzystaniem myjek ultradźwiękowych. Następnie dokonywana jest weryfikacja stanu technicznego korpusu i sprzęgła kompresora. Kolejnym ważnym etapem jest demontaż, podczas którego postępuje się ściśle według procedur producenta. Potem następuje ponowna weryfikacja zużycia elementów wewnętrznych sprężarki. Dalej zostają wymienione elementy eksploatacyjne (m. in. uszczelniacze, uszczelki, płytki zaworowe) oraz te, które zostały zweryfikowane jako niesprawne (tłoki, cylindry, łożyska, zawory ciśnienia, elementy sprzęgła). Następnie urządzenie jest montowane z użyciem nowych podzespołów i specjalistycznych przyrządów technologicznych oraz pomiarowych. Końcowym etapem jest sprawdzenie poprawności działania zmontowanego podzespołu i jego wszystkich parametrów istotnych dla dalszego poprawnego funkcjonowania w układzie. Test odbywa się na specjalistycznym, zautomatyzowanym urządzeniu wykonującym zadane, ściśle określone procedury. Połączenie wiedzy, nowoczesnej technologii oraz oryginalnych części zamiennych daje w efekcie finalnym produkt o parametrach fabrycznych i takiej samej trwałości.
Elektryczna klimatyzacja postojowa
Elektryczna klimatyzacja postojowa w samochodzie ciężarowym to urządzenie, na które decydują się przede wszystkim floty, operujące na dalekodystansowych, europejskich trasach. Jej montaż pozwala na oszczędność paliwa.
Specyfika pracy kierowców pojazdów ciężarowych polega na częstych postojach, wynikających na przykład z rozładunków lub zakorkowanej trasy. Postój na włączonym silniku generuje koszty nie tylko ze względu na niepotrzebne zużywanie paliwa. W wielu krajach Europy niedozwolone jest pozostawianie pracującego silnika pojazdu, a niedostosowanie się do tych zasad grozi mandatem. Rozwiązaniem tych niedogodności może być elektryczna klimatyzacja postojowa, która pracuje, kiedy silnik jest wyłączony.
- Elektryczne klimatyzacje postojowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem - mówi Tomasz Konieczny, Dyrektor Marketingu Webasto. - Operatorzy flot dostrzegają korzyści z ich użytkowania zarówno dla firmy transportowej, jak i dla kierowców. Przedsiębiorstwo może optymalizować swój budżet, nie ponosząc dodatkowych opłat za spalanie paliwa na biegu jałowym przez pojazdy, zaś kierowca może pracować i odpoczywać w komfortowych warunkach w najbardziej gorące dni.
Przykładem elektrycznej klimatyzacji postojowej jest urządzenie Cool Top Vario firmy Webasto, o mocy 1000 W, zasilane z instalacji elektrycznej pojazdu napięciem 24V. Zakres mocy chłodniczej zależy od warunków panujących na zewnątrz pojazdu, ekspozycji na promieniowanie słoneczne i temperatury w kabinie. Jeżeli pojazd nie stoi w pełnym słońcu, powietrze w kabinie może zostać schłodzone z 30°C do 22°C w ciągu 10 minut. Cool Top Vario zużywa maksymalnie 20 A, natomiast w trybie ECO nie przekracza 13 A. Wydatek chłodzonego powietrza w ciągu godziny wynosi do 500 m sześc.
Urządzenie ma kompaktowe wymiary (860 x 700 x 315 mm), a jego masa wynosi 31 kg. Wymagana powierzchnia wycięcia w dachu wynosi 400 x 402 mm. W zależności od typu kabiny, Cool Top Vario zwiększa całkowitą wysokość pojazdu o 19,7-20 cm.
Jak zapewnia producent, choć klimatyzacja postojowa jest zasilana z akumulatora pojazdu, kierowca nie musi się obawiać o uruchomienie silnika po dłuższym okresie postoju. Cool Top Vario jest wyposażony w system automatycznie odcinający zasilanie przy zbyt niskim napięciu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.